Podívejme se dnes na mimořádně populární lowcarb dietu. Tato takzvaná nízkosacharidová dieta se v posledních letech těší velké oblibě, protože díky jednoduchým pravidlům pomáhá nejen snižovat tělesnou hmotnost, ale také přispívá k celkovému zlepšení zdraví.

Lowcarb dieta se nazývá i nízkosacharidová dieta, protože je založena na výrazně sníženém příjmu sacharidů.
Výhodou této diety není pouze snížení hmotnosti, ale zlepšení celkového životního stylu. Zbavení se sacharidů vede ke stabilní hodnotě cukru v krvi. Kromě toho budete díky vysokému příjmu bílkovin déle sytý a budete mít více energie.

Tato dieta je velmi jednoduchá, protože narozdíl od jiných diet, při lowcarb nemusíte počítat žádné kalorie, vážit stravu či nakupovat speciální potraviny. Jednoduše vyhodíte z jídelníčku vše, co obsahuje vysoký obsah sacharidů – to znamená bílý, třtinový i ovocný cukr, brambory, rýži, pečivo, ovoce, těstoviny a podobně. Kromě ovoce byste však měli omezit i některé druhy zeleniny. Vhodný je například salát, okurka, cuketa, fazolka, brokolice, květák či lilek.

Dvě formy nízkosacharidové diety

První formou je mírná nízkosacharidová dieta, kdy můžeme zkonzumovat 100- 150g sacharidů denně. Tato forma je poměrně jednoduchá a dodržovat ji můžete i v případě, kdy se stravujete mimo domu.
Druhou formou je klasická nízkosacharidová dieta, kdy je povolených pouze 50-100g sacharidů denně.

Nemusíte se obávat, že byste při nízkosacharidový dietě hladověli!

Naopak, mnoho lidí si tuto dietu chválí, protože díky bílkovinám a tukům mají neustále pocit nasycení. Tím se vyhnete neustálému a zbytečnému pojídání a kila půjdou rychle dolů. Tuky a bílkoviny vás zasytí na několik hodin, zatímco sacharidy jsou rychlé cukry, které vás zasytí pouze na chvíli. Jíst byste měli jídla bohatá na tuky, kterými je například kokosový a olivový olej, kvalitní máslo, olivy, avokádo, ryby, ořechy, mléčné výroby a také domácí mast. 

Keto dieta nebo lowcarb? Jaký je v nich rozdíl?

Na bílkoviny jsou zase bohaté ryby, červené maso, vajíčka a také mléčné výrobky.
Ideální potravinou jsou ořechy, které jsou tvořeny primárně tuky a bílkovinami, což z nich dělá dokonalou potravinu do nízkosacharidové diety. Mezi další benefity nízkosacharidové diety patří snížení cholesterolu a lipidů v krvi, zvýšení dobrého cholesterolu, snížení zánětlivých procesů v těle, výrazné zlepšení trávení a již zmíněný delší pocit sytosti.Pokud jste dosud považovali tuk za nepřítele, měli byste to změnit. Právě nadbytek sacharidů v stravě vede k tvoření tukových zásob, které se nestíhají spotřebovat.

Zdravé tuky jsou skvělým a zejména dlouhodobým zdrojem energie. Výhodou tohoto stravování je i to, že pokud si vaše tělo zvykne na tuky, jako na zdroj energie, bude spalovat vaše tukové zásoby i ve chvíli, když právě nebudete cvičit. Proto je lowcarb dieta skvělým způsobem, jak zhubnout i pro ty, kterým se nechce příliš hýbat. Před tím, než se pustíte do nízkosacharidové diety, měli byste pečlivě zvážit váš zdravotní stav. Pokud trpíte cukrovkou, úplné vyloučení sacharidů by vám způsobilo problém ve formě hypoglykémie, tedy nízké hladiny cukru v krvi. Tato dieta není vhodná ani pro děti, či osoby, které aktivně sportují. Nízký příjem sacharidů by mohl vést ke ztrátě energie či dokonce k celkovému kolapsu organismu. Každá mince má dvě strany a ani příjem sacharidů bychom neměli zcela vyloučit. Důležité je dodržovat určitá pravidla a regulovat jejich příjem.

Krabičková dieta Praha a okolí